onsdag 27 april 2011

Jag är så grymt sugen på att hitta på nåt nytt med mitt liv. Satt och kolla på lite cykeltävlingar. Vätternrundan är för lång och  fullbokad och dom kortare varianterna ligger på mina arbetsdagar. Roxenrundan fanns det platser kvar på och dessutom på min lediga dag. Förra året skulle jag och två av mina gamla kollegor cykla lilla roxenrundan, men det blev aldrig av. Jag skulle väldigt gärna vilja göra en sådan sak för att ha en morot till att träna lite, men dessvärre är jag för lat så det hjälper inte. Skulle behöva en medåkare så vi kan puscha varandra. Någon spekulant???

Gårdagen bjöd på värme och en trevlig stund i domkyrkoparken med  "bosseglass"tillsammans med familjen. Senare på kvällen satt vi på balkongen och åt mat och ännu senare insåg jag till min förtvivlan att min förlovningsring var borta. Jag har smalnat av en del om mina fingrar och den sitter av den anledningen lite löst, men jag har aldrig för tappat den. Jag kan bara inte begripa att jag inte märkt någonting. Resten av kvällen blev därför ett stressmoment. VART HAR MIN RING TAGIT VÄGEN????? Vi har letat överallt och jag har riggat min dag. Innan jobbet begav jag mig till stan och granskade domkyrkoparken, papperskorgen, papperkorgarna där vi tvättade våra händer och trottoarerna, men ingen ring :(. Imorgon (eller senare idag) ska jag finkamma bilen. Ola har letat där men fann inget, men bilar har så många små skrymslen så det går alltid att kolla igen. Bilen är vårt sista hopp. Snälla håll tummarna för att den ligger där...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar