torsdag 30 juni 2011

Hej på er
I natt har när jag jobbade hade jag/vi besök från en politiker som sitter med i socialnämnden. När jag fick mejlet från vår samordnare om att han skulle vara med en stund under vårt nattarbete blev jag så glad. Man hör ju titt som tätt att politiker visar sig i verksamheterna, men konstigt nog får man själv aldrig se det...men idag vat det min tur att se att det faktiskt är sant :)

Ola och jag har "börjat" träna på vår vals och den 10 sep kommer resultatet. Det lär bli en lååååååååååååång resa för oss. Vi går åt olika håll (och ja jag vet att han styr, men om ni skulle se oss skulle ni oxå märka att det inte är så lätt ändå), takten varierar och lika så stegen. Ex vi bestämmer oss för att börja med Olas vänster och jag hänger då på med min höger och nästa gång vi dansar samma steg så dansar en av oss med rätt fot först och den andra med fel. Ja ni förstår ju själva hur det ser ut i vårt vardagsrum. Danskvällen slutade med att vi nu beställt hem en dansdvd, som visar grunderna. Förhoppningsvis kan vi ju lära oss nåt iaf.

Idag (eller snarare igår) var vi alla 4 på plaskis. Sebaztian tyckte det var kul och han grejade med både fontänerna och  geggan. Kul att Linköpings kommun satsade stort på att göra en sådan fin fristad för barnen. Stora grönytor där det finns gott om plats för kubb, fotboll, filtar mm. Det lär bli många besök där i sommar.

Om knappt en månad blir jag 30 år. Jag vet inte än hur jag ska fira denna dag om jag nu ska fira den. Hur jag vill ha det går fram och tillbaka för var dag.

Idag har jag även haft en enorm tandvärk. Jag har länge haft ont och trott att jag har hål i typ alla tänder och jag som inte gillar tandläkare har inte bokat någon tid. Men idag slog det till nåtenormt och jag vaknade av värken och har haft ont hela dagen. Vid 15 stod jag inte ut längre så jag ringde och fick en tid hos jourtandläkaren i Skäggetorp. Det var nog den bästa tandläkaren jag mött och till råga på allt kom han med goda nyheter...jag har INTE hål. Mitt problem är att jag är för noga och har borstat sönder tänderna så nu blir det att gurgla flour. Hoppas det går över snabbt.

Ha det gott.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar